Katy Turoňová

30.10.2011 15:09

Katy - 183cm vysoká bezva holčina. Můžu o ní říct jen to dobré, opravdu. Asi jsme spolu ještě nezažily žádný vážnější konflikt. Pomáhá, kde může, podikáme spolu v létě bezva cyklovýlety po Čechách...a kupodivu, i když je znamením beran - neleze mi na nervy...:-) Ke koním poprvé důkladněji přičichla  během léta 2004 u Elišky Bazgierové, kdy si směla vysednout na jejího valacha Tedíka. Ten byl v té době ale ještě pěkně mladý trulík a tak se kromě jízdy bez sedla naučila hlavně výborně padat....no ale - každá zkušenost dobrá. Katy se u mě poprvé objevila po menší rozepři s Eliškou, chtěla se naučit jezdit v sedle a absolvovat na Tedovi první vyjížďky v terénu - bohužel jí to ale nebylo umožněno. Protože uměla do té doby v sedle opravdu jen sedět, vzala jsem si ji malinko do parády a vysvětlila jí základní pravidla jezdectví. První vyjížďku ty dvě spolu absolvovaly asi tak do měsíce a vím, že Katy by se Susan už nedokázala vzdát. Skvěle si spolu rozumí, Susan má lidi ráda, ale ne s každým si padne do oka. Katy jí ale do těch jejích krásných kukadel padla jak nehlouběji to jen šlo. Vím, že pokud bych musela někam odjet anebo bych si časem pořídila svého mladého koníka, svěřili bychom se Sigim Su právě do péče Katy.

 

Plně jí důvěřuji, za ten rok a půl už Susan zná a ví, jaké má občas vrtochy. Netvrdím, že není co zdokonalovat, to je stále, ale mometálně jsem moc ráda, že odešla od Elišky a Teda /jsem ale sobec, hii...:-)/. Nevím, jak bych vše zvládala sama, přece jen, ve dvou se to vždy líp táhne ... Dnes je Katy pokročilou jezdkyní, zvládá základní ježdění v anglickém stylu, skoky do výše 0,90m, veškerou základní práci v ošetřování koní a myslím, že by si nikde se Su netrhly ostudu.

 

 

Díky Susan se Katy splnilo jedno velké přání - a to pohodové rekreační ježdění. Naše nejdelší trasa měří okolo 40km...a v budoucnu bychom rády podnikly i etapové vícedenní puťáky po okolí Beskyd. Kromě klasických vyjížděk Katy se Susan jezdí i westernový styl - jen se amatérsky pokoušíme, ale myslím, že jsme na dobré cestě. Momentálně jsem Katy mohla zajistit jen  starší australské westernové sedlo, ale časem se chystáme Susan koupit americké western sedlo, které by jím oběma vyhovovalo určitě víc.

 

Mají za sebou již několik úspěšně zvládnutých HUbertových jízd a jsem si jistá, že i Katy by se Su nikdy nedokázala vzdát. Dokazuje to i fakt, že podobně jako já v roce 2009 i Katy odjela za prací v roce 2010 do Prahy. A stejně jako já nadále do stáje dochází kdykoli je v rodném kraji a stejně jako já nadále chce takhle na dálku stáj a její další členy "řídit". POkud se ptáte, kdo se tedy současně o koníky stará a kdo je větrá, prohlédněte si i medajlónky další... :-)

 

 

Katy ale nepracovala jen se Susan, díky /v té době/ tříleté Inézce mohla omrknout a vyskoušet si i práci s mladým zelenáčem. Přičichla k práci ze země a myslím, že jí to velmi pomohlo pochopit Montyho metodu nenásilného soužití s koňmi. Byla bych moc ráda, kdyby naše přátelství vydrželo i dál, nejen mě, ale i Su a Inéz by se určitě stýskalo...